Instagram
söndag 22 februari 2015

Isländsk matfest och 96 dagar

Det var väldigt vad ljuset strömmade in genom fönstret denna morgon, helt underbart är det! Jag vaknade med hälsan i behåll, tog det ganska lugnt på den isländska festen igår och koncentrerade mig mest på att äta. Och ja, jag åt rätt mycket.. Vågade mig till och med på att smaka haj, dock var det ingen hit för mig.. Men det var många sorters lamm och smaker som genast tar mig tillbaka till femårsåldern när mamma står i köket hemma i huset på Akranes. 
Eftersom jag inte gjorde så mycket annat än att äta maten igår missade jag att fota den, så bilden föreställer min frukost istället då den hade fina färger :)
Men nu har söndagen dragit igång. 
Och medan solen skiner ute ska vi ta tag i första steget med att packa ihop denna lägenhet inför flytt; nämligen vinden. 
Saker ska slängas, skänkas, ut på blocket och packas om. 
Det är ju 96 dagar kvar tills vi har nycklarna i handen. Så för en gångs skull finns det gott om tid att packa (jag har tidigare oftast haft max en månad..) och vi ska utnyttja tiden till fullo. 
96 dagar kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins