Instagram
lördag 10 januari 2015

Vardagsrädslor

Efter att ha läst ett inlägg om vardagsrädslor, som baserades på ett annat inlägg om vardagsrädslor valde jag att inspireras lite. Eller rättare sagt så skedde det av sig själv att jag började fundera på vad som skrämmer mig lite sådär onödigt om dagarna. 
Sen gillar jag listor, så det är ju fantastiskt detta. 

1. Att en fiskmås ska riva mig i håret. 
Mer av en sommarrädsla än en vardagsrädsla kanske, men jag har haft en rädsla för fiskmåsar jättelänge. Jag tror att det beror på vildvittrorna i Ronja Rövardotter, men hur jag kom att associera dem med fiskmåsar är inte helt klart. Dessutom har fiskmåsar simfötter, så risken att de skulle rivas så mycket i håret är rätt.. minimal.
Jag har dock aldrig kallat mig själv rationell i detta anseende. 

2. Att brandlarmet ska pipa.
Jag hatar höga ljud. Framför allt ljudet av brandvarnaren. Det är inte bara att det är irriterande utan det är riktigt jobbigt, alltså 'ont i bröstet och få ångest' jobbigt. Så jag har periodvis helt varit utan brandvarnare (jag vet, fy skäms, jag har en nu) eftersom jag i panik plockat ned den när den börjat pipa av lågt batteri och sedan varit rätt nöjd med bristen på pip. 

3. Att det ska börja brinna. 
Detta känns ju lite paradoxalt. Att jag samtidigt som jag inte hade brandvarnaren uppe hade jag dock en brandfilt och två brandsläckare i min lilla tvåa. Jag känner direkt minsta doft av bränt, om det så är att grannen två trappor bort steker bacon med öppet fönster kan jag gå runt i hemmet som en blodhund och sniffa frenetiskt efter källan. 

4. Att jag måste bli besvärlig när jag är ensam. 
Jag är inte helt förtjust i att gå i butik och shoppa själv, dels så gillar jag ju sällskap och feedback när jag shoppar, men något jag märkte i julruschen är att jag avskyr att stå i kö. När där är mycket folk och köerna är så olika. Vissa har många kassor - många köer. Vissa har många kassor - en gemensam kö. Vid den sistnämnda varianten är det lätt att någon förvillar sig och råkar (?) tränga sig före. Och när jag först stått och fått huvudvärk bland parfymerna, svettats i gångarna och bara vill betala skiten och komma ut, ut, ut ska man inte tränga sig före mig. 
Det är typ lag på det. 
Men jag avskyr att vara den som måste säga det. 


Finns nog rätt många fler. Massvis faktiskt. 
Vad besvärar er om dagarna? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins