Instagram
tisdag 13 januari 2015

Kan vi fokusera på någon annan idag?

Idag var en sån dag där jag ville gömma mig under en sten efter halva arbetsdagen på grund av stressnivån som skrek inombords. Brukar inte yttra så mycket om jobbet här, men jag kan ju hålla det vid att de flesta inom min bransch periodvis helst vill gräva ned sig i en grop någonstans och gömma sig från omvärlden. 
Istället valde jag att köpa vin (i medicinskt syfte liksom, stresssymptom eller nåt), och att ägna kvällens inlägg åt någon annan då jag inte är ett dugg intresserad av att skriva om mig själv just nu. Det jag hellre tycker att ni bör göra är att surfa in på de bloggar jag rekommenderar här nedanför. De har nog vettigare saker att skriva än vad jag har just ikväll. 
Life in Mojo. Anna, vars personlighet är som en älskvärd virvelvind har börjat blogga igen. Henne måste man läsa, och gilla. Så är det bara. 
Att vara någons fru. Emma, som jag läst i flera år nu och träffat vid ett par tillfällen skriver poetiskt som få och fotar med samma slags poetiska uttryck.
Cara Loren. En amerikansk bloggerska med typ världens snyggaste hår. När hon sätter upp det i en 'messy bun' hade hon kunnat gå på oscarsgalan. Så hennes hår, och garderob vore ju inte dumt alls att inneha. Mycket, mycket stilinspo här. 

Janni Delér. Här är hon vars liv jag skulle vilja ta del av. Framför allt det här med att hon reser typ hälften av året, eller mer.. Från Marocko till Dubai, från skidåkning till surf. Dessutom väldigt snygga bilder, det är ett måste i alla fall när jag läser bloggar.. 

Inredningsfrun. Även henne har jag läst i en del år nu. Fastnade framför allt när hon separerade från sin man, ungefär samtidigt som det skedde mellan mig och mitt ex. En känsla av samhörighet skedde och det är svårt att skaka av den. Att följa en annan som lämnat allt och gått vidare med bravur, dessutom med två barn vid sin sida. En mer positiv människa är nog svår att hitta dessutom, och sånt har jag behövt läsa emellanåt, framför allt när separationen var som färskast. 

För sån é jag! Här har ni humor deluxe. Någon som säger som det är, inga krusiduller. Inlägg som utmanar 'mammamaffian' genom att handla om hur man ibland vill byta ut sina barn mot en bag in box. Klicka in er på 'favoriter' och läs de bästa inläggen. Jag har gråtit av skratt här. 

Sådär ja. 
En dag där man vill gräva ned sig ändras ganska snart till positiv igen när man tänker på fantastiska bloggar istället för det som stressar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins