Instagram
söndag 25 januari 2015

Flytande föda

Det jag ätit denna helgen består mest av flytande föda. Smoothies, en fiskgryta (på en restaurang med god mat men hopplöst otrevlig personal.. förstår inte vad som händer i serviceyrken ibland..?), lite skyr, värktabletter och något äpple som jag skurit i tunna skivor och tuggat försiktigt.. Lite spännande faktiskt att försöka komma på nya grejer att mixa ihop. 
Ikväll gjorde jag en jordärtskockssoppa, hur enkelt som helst och jag absolut älskar den där jordiga smaken av skockorna. Så nu ska jag bara förbereda något inför morgondagen, så jag har mat utan tuggmotstånd så jag klarar mig under arbetsdagen. 
 Jag tänker ju inte ha det såhär hur länge som helst. Tänker mig att jag nog får ringa en tandläkare i nästa vecka ifall inflammationen inte lägger sig. Men jag drar mig för att göra det eftersom de nog kommer vilja ta bort tanden då och det känns väldigt jobbigt.. har aldrig låtit dra ut en tand förr. Inte alls sugen på att prova faktiskt.. 

Så i några dagar till i alla fall kommer jag nog köra på med mina smoothies och soppor. Det är nog ändå något kroppen kommer uppskatta.

1 kommentar:

  1. Ajaj, men sånt där ska man inte gå och dra på. Har man otur kan inflammationen sprida sig i käkbenet. Tips att gå till tandläkaren i tid alltså! Krya!

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins