Instagram
fredag 28 november 2014

Det måste vara radion

Min dag igår var helt galen. Tidigt på morgonen släpps radiointervjun jag gjort med P4 Malmö angående min namninsamling för att all personal på förskolor i Malmö ska ha arbetskläder. Tydligen så återkommer den hyfsat ofta under dagen, något jag hört från min mor som lyssnat på kanalen typ hela dagen. 
Så när jag är på jobbet ringer tv4. Jag svarar först inte utan gör som jag brukar, eftersom numret tillhör någon jag inte känner vill jag kolla upp det först på nätet och ja, då ser jag ju att det är tv4... 
De ringer igen, och jag svarar. 
Helt enkelt så spelar vi in en intervju om det hela på en lekplats i närheten av min arbetsplats. 
Sen visade de inte intervjun ändå. Lite snopet faktiskt. 
Foto: Madeleine Fritsch-Lärka/Sveriges Radio
Så går jag vidare med min dag. En lång arbetsdag som följs åt av att jag och skejtaren snabbt byter om och tar oss vidare på en kareokefest där alla klätt ut sig utom vi. 
Där sitter jag och känner mig lagom festlig faktiskt. Det hade varit så jäkla kul att vara på hugget men jag försökte mest hålla tillbaka hosta och förtrycka suget efter te och min varma säng. Så vi drog hem rätt snabbt..

Men ja, jag var med på radio i alla fall. Och fick via dem svar från politiker att det inte var helt orimligt det vi begärde. så det var ju lite positivt i alla fall. 

Och just ikväll. Ja ni ligger jag nedbäddad, så trött så ögonen går i kors och hostar lungorna ur mig lite då och då. Det är verkligen tur att det är fredag idag. Något annat hade jag inte orkat med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins