Instagram
tisdag 4 november 2014

Det där med vardagslyx

Igår kväll fick jag uppleva höjden av vardagslyx. Medan skejtaren fixade maten höll jag på att storstäda badrummet. Alltså verkligen storstäda, skrubba varenda fog med så mycket medel att det sticker lite i näsan. Barfota, med mjukiskläder och håret i en bulle mitt uppe på huvudet likt lilla My i mumintrollen. 

Så ropar han att maten är färdig, då möts jag av detta:
 Ni ser. Jag släppte ned håret och kände att jag hade velat byta om till klänning eller nåt.. för att komma mjukisklädd till finmiddag med levande ljus och finvin känns lite fjantigt. Men det fick vara så, det fungerade fint. Fantastiskt gott var det också med färskostfylld kycklingfilé, med rotfrukter och dillsås. 

Det är höjden av vardagslyx det. 
Finmiddag en måndagskväll i mjukis när man skrubbat badrummet. 
Mer sånt alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins