Instagram
onsdag 29 oktober 2014

Hur man rengör en hårborste på fem minuter

När man upptäcker att de mest alldagliga och intetsägande av objekt plötsligt blivit rejält smutsiga blir det jobbigt, speciellt när man drar objektet genom håret varenda dag. Alltså, min hårborste.. jag blev sugen på att köpa en ny när jag lade märke till hur mycket smuts där var på den. Men det är också en sådan grej jag alltid kommer glömma köpa, så jag ville hellre hitta ett sätt att göra rent den.

Det hela blir lite extra tydligt när jag köpt ett nytt macroobjektiv till mobilen och måste såklart kolla hur detta ser ut i närbild. Inte helt fräscht.. men där var inget som levde i alla fall och det känns som huvudsaken (har väldig stor noja för löss...). 
 Så efter lite olika tips på pinterest om det ena eller andra medlet tog jag de bästa tipsen från alla och kom fram till detta:
 Du behöver: 
En smutsig borste.
En gammal tandborste.
Valfritt schampo. 
Gör såhär:
Börja med att ta bort allt hår som överhuvudtaget går att få bort med händerna. 
Fyll vasken med vatten och lite schampo så det blir lite bubbligt och använd sen tandborsten som städborste. Jag tog lite schampo på tandborsten också för att få lite extra. 
Skrubba rätt ordentligt i några minuter. 
Töm vattnet och skölj borsten i rent vatten. 
Låt den sen torka.
Klart!

1 kommentar:

  1. Smart med tandborsten! Får testa det nästa gång... tycker det är liiiite nästy att göra detta... Vill också köpa nytt!!! :-) /Maria

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins