Instagram
onsdag 22 oktober 2014

Det udda alternativet (om man är jag)

Vad gör man efter jobbet, när man varit vaken sedan halv sex. 
Alternativ nummer ett: Gå hem och ta en tupplur. 
Eller!
Alternativ nummer två:
Börja med att sticka till gymmet i cirka en timme och lyft tunga vikter. 
Gå sedan hem och mikra lite rester och kolla på glamour (i know..).
Vänta till skejtaren lämnat hemmet och gå bananas med städning..
och så lite mer städning. 
 Galet olikt mig faktiskt. Fast det tycker jag ju varje gång jag städar.. Så det kanske bara är så jag fungerar. Stökar till lite hit och dit och sen panikstädar allt på en gång, helst när jag är ensam hemma då jag inte tycker om att städa inför publik.. ingen aning om varför..
Det sköna är (förutom att mitt hem har en tvättmaskin!) vetskapen om vad glad skejtaren kommer bli när han lämnade ett riktigt stökigt hem för bara några timmar sedan, och möts av ett hem som luktar sköljmedel och värmeljus. 
Den skönaste lyckokänslan kommer oftast från de små grejerna. 
Som att få någon annan att känna sig välkommen hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins