Instagram
måndag 14 juli 2014

Shake him off!

Japp. Igår slog jag slag i saken och gjorde det jag sagt att jag skulle göra så fort jag fyllt arton, jag har skaffat en tatuering! Tanken på just denna text har funnits där länge, den har fått ligga och gro i ett bra tag för att jag skulle vara helt hundra på att jag ville ha just den och just på det stället.. there's no going back ju. Samtidigt så har jag och Malin pratat i flera år om att skaffa något liknande för att hedra en vänskap som varat så länge, så vi valde helt enkelt att göra samma grej igår, på var sin höft. 
 Tattueraren heter Cristian Chaskuy (namnet är en länk som leder till hans FB sida, där fler bilder på hans alster kan hittas) och huserar på Headorama, vilket Malin upptäckte för en vecka sedan av en slump när hon skulle till Böddi och fixa håret.. Klockrent tänkte vi som hade letat efter någon bra så vi bokade en tid direkt. 
Eftersom det var min första gång var vi överens om att jag skulle börja. Jag måste säga att det var en bra första tatuering, och en bra tatuerare att gå till första gången eftersom han jobbar snabbt. Min text var färdig efter tjugo minuter och att ha lite ont under den korta tiden är inte alls svårt (och sen lite mycket ont precis vid höftbenet, men det var ändå helt okej..). 

Så efter tjugo minuter var jag inplastad och klar och då fick Malin lägga sig på britsen och göra samma sak. Fast efter hennes tjugo minuter fortsatte hon med en cover up på armen. Det som skulle täckas var två kinesiska tecken på armen som hon gjort som sextonåring, och även vid det tillfället var jag med henne :)
 Den var inte fantastiskt skön att göra, det ser ni nog på hennes ansiktsuttryck på bilden ovan. Men det gick rätt snabbt det med, och se så fint det blev! Bilden är lånad från Christians instagram där alla bilder också hamnar. Den nedersta svalan täcker båda hennes kinatecken, helt galet snyggt måste jag säga. 

 Medan Malin satt i stolen passade jag på att lura runt lite på salongen, som ju var stängd. Lite märkligt att gå runt där utan att Böddi är där och med ett galler för ytterdörren. Men ändå, tänk vad skönt att ha allt på samma ställe.. nu kan man ju både fixa håret och dekorera huden här :)
 Efteråt var vi rörande överens om att vi förtjänade något riktigt gott för att fira. Vi hamnade på ett ställe som heter Tusen & 2 som jag mååååste rekommendera. För oh my god vilken burgare jag åt! Deras koncept är just hamburgare, och de finns i alla utföranden.. Den jag beställde.. En 'Goats Fig', alltså en hamburgare med en rejäl bit Chèvre och fikonmarmelad. Jag ville aldrig att den skulle ta slut, och jag kommer definitivt sticka dit igen. 
Ja just det, texten: 

"It's hard to dance 
with the devil on your back
so shake him off"

4 kommentarer:

  1. Hade själv tiden innan dig, såg din skiss nämligen! ;)
    Kul att du/ni också hittat till Cristian, han är sjukt bra!

    SvaraRadera
  2. Cristian är fantastisk! Har nog totalt över 30 tatueringstimmar med honom. Han är snabb, det gör inte lika ont när han gör det och han är en artist! Bra val av tatuerare!

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins