Instagram
torsdag 3 juli 2014

Pizza utan deg och semesterlängtan

 Denna vecka har jag försökt dra ned lite på mjölet i maten, har tänkt att det kanske gör någon skillnad att anstränga sig i en vecka innan semestern, för sen försvinner alla restriktioner faktiskt, semestern finns till för njutning, och jag njuter rätt mycket när jag äter pasta liksom..

Anyway, jag testade häromdagen att göra en pizza och ersatte botten med skivad aubergine. Rent ut sagt skitgott! Jag älskar smaken av aubergine när den varit i ugnen i ett tag, sen skadar det inte att jag hade tre sorters ost på den också (kanske motverkar det där nyttighetskonceptet.. men ost är ju som min bensin, utan ost i mitt liv så dör jag nog).

Det enda jag gjorde var att jag lät auberginen förgräddas i ugnen i fem minuter så den blev ordentligt mjuk, sen på med valfri pizzatopping och in i ugnen igen tills det ser bra ut. 


Till detta gjorde jag en hittepå-coleslaw. Vitkål, riven morot, dijonsenap och turkisk yoghurt (3%) salt och peppar. Måtten var lite experimenterade, men ta det lugnt med senapen, för jag öste på rätt friskt och det blev.. ja lite för friskt helt enkelt. 

nu ska jag städa lite här hemma och förbereda mig mentalt på att jag imorgon kl 13 inte behöver tänka på mitt arbete i fyra hela veckor. 

Jag.dör.så.skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins