Instagram
onsdag 23 juli 2014

Grilla - check!

 Ja nu känner jag att jag ska bocka av lite grejer från min 'att göra lista' för semestern. Måndagskvällen var nog första kvällen som vi faktiskt grillade, vilket är knasigt då jag tycker det är det jag har gjort konstant andra somrar. 

Väldigt spontant och enkelt blev det i alla fall. Skejtaren ringde kompisen Magnus som dök upp efter jobbet. Jag smet ut till affären typ en kvart innan han skulle komma och köpte det jag kunde hitta.
 Det blev enkelt men ack så gott. Olika sorters korv, pastasallad, två sorters kalla såser och hemmagjort vitlöksbröd. 
 Sen var vi uppe i ett tag. Pratade om allt från politik till joikande talanger. Precis som det ska vara om ni frågar mig. En enkel spontan kväll på balkongen i gott sällskap med god anspråkslös mat. 
Nu var grillandet gjort bara. Så ska jag se vad mer jag kan bocka av. Stranden har jag ju varit på många gånger. Idag bär det av på grillfest i trädgården hemma hos föräldrarna och där ska jag hämta med mig ett fiskespö då jag ska ut på lite mer äventyr efter helgen. 

Så den sista delen av semestern kan nog bli rätt bra den med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins