Instagram
söndag 6 juli 2014

Ett sommarfynd och genusfail

Jag kanske inte behöver fler klänningar.. alls.. jag vet det. Men när man råkar se en klänning som känns som en spansk sommar i sig själv för 75 kr på HM kan jag inte låta bli.

Jag har verkligen haft en toppendag. Ni som följer mig på instagram (@alladagarskaos) har ju fått se att det var dags för det första doppet (nakenchock! typ.. brukar va mer påklädd inför er, men det bjuder jag på!) och efteråt åkte den nya klänningen på och vi åkte hem till syster yster för att fira två systerdöttrar. 
Och ett litet genusfail måste jag påpeka på tal om kalasandet. Julia som fyller tre älskar spindelmannen, och klänningar. Tror ni att det går att hitta en spindelmannenklänning någonstans? Nädå, inte alls.. det är ju för pojkar. Prinsessor och ponnysar i all ära men alla ungar är inte på samma vis. Har haft samma diskussion med Malin som ville köpa Blixten Mcqueen trosor till sin tjej.. Hopplöst att hitta ju. Varför inte bara förutsätta att många olika barn kan komma att gilla dessa figurer, de är ju snabba och coola och fantastiskt väl marknadsförda överallt.. 
Det är inte helt hopplöst i alla fall. En spidermantårta fick hon, och en spidermanboll, och ett trädgårdsset och ett pippispel. För hon är ju lite som alla andra barn på det viset, hon gillar liksom olika saker, oavsett vad någon annan har bestämt att hon bör gilla eller inte. 

Anyway. Grymt god tårta. Jättetrevligt kalas för två fantastiska ungar där vi stannade lite längre och grillade hamburgare (matkoma, jupp). 

och nu är det fortfarande varmt på balkongen och jag är lycklig i hjärtat över att min sommar bara börjat. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins