Instagram
torsdag 26 juni 2014

Välförtjänt vardagsbubbel

 Idag jobbade jag stängning på förskolan, stack direkt och 'storhandlade' (så mycket som jag får plats med i cykelkorgen och kanske lite lite till..), hem direkt och städa, dammsuga upp strandsanden som hamnar i vardagsrummet när man råkar vara tillsammans med en skejtare som även surfar.  

Tanken var att allt skulle vara städat och fint tills klockan 20, när Sommar med Ernst börjar. 
och det gick. Precis när klockan var åtta och den bekanta signaturmelodin hördes genom rutan korkade vi upp lite fläderbubbel för att fira sommarens start. Det mousserande fläderblomsvinet är en alkoholfri variant från Kiviks musteri som jag blev lite kär i när jag fick smaka den förra sommaren. Det är sommarsmak i varje bubbla, och jag gillar sånt som jag kan få dricka hur mycket jag vill trots att jag ska börja jobba kl halv sju nästa morgon. 
och middagen blev av den enkla sorten. En hopplockad sallad med örtdressing. 
Så enkelt, så gott. 
och sedan dess har jag inte lämnat soffan. Helt utslagen sitter vi nu skavföttes i soffan och zappar mellan dåliga tv program. Jag reser mig först när jag likt en zombie släpar mig in i sovrummet. 

Men ja, det var nog mest vinet jag ville tipsa om. 
Så prova det helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins