Instagram
måndag 9 juni 2014

En riktigt bra sommardag

 Gårdagen var ju helt enkelt fantastisk. Skejtaren och jag åt lunch på en uteservering och åt goda hamburgare, satt en stund i pildammsparken på en filt och pratade om livet, midsommar och fnissade lite åt de olika löpstilar folk hade när de hurtigt passerade oss. Jag fick gömma mig några gånger bakom hans rygg när familjer kom förbi och skulle mata ankorna... vilket i sin tur ALLTID innebär att en hel armé av fiskmåsar dyker upp och flyger någon decimeter ovanför mitt huvud.. Ett hett tips när ni ska mata ankor; se till att göra det en bit ifrån dem som solar och eventuellt är skiträdda för fåglar, av hänsyn liksom. 
Anyway. Väl hemma var det så varmt att vi åt kvällsmaten på balkongen. Jag hade svårt att vistas inne överhuvudtaget då det var så kvavt och jag bara gick runt och svettades (fräscht..). 
 Det blev en lite hittepåmiddag. En somrig sallad med jordgubbar, kiwi, fetaost, cocktailtomater och lite paprika, och till det varsin kokt majskolv med smör och salt. 
nomnomnom.
 Så avslutade vi dagen i soffan, tittade på Niceville på Netflix och jag svettades lite mer. 
Bra väder, bra mat, bra film,
Helt enkelt en riktigt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins