Instagram
måndag 5 maj 2014

Cinco de Mayo

 Dagen idag spenderades på föreläsningar med jobbet, och ofta är det faktiskt mer tröttsamt än att vara ibland alla barn. Sorlet av alla människor, ljuset i föreläsningssalen och att vara stillasittande på stolar som efter ett tag ger rätt mycket träsmak.. Går inte riktigt att jämföra med att konstant vara på fötter och att framför allt vara ute större delen av dagarna. 

Därför tog vi fredagsmyset på en måndag då det ändå är Mexikos nationaldag Cinco de Mayo och valde snabblagade tacos till middag! Jag valde dock en lite extra nyttig variant med salladsblad istället för tortillan och med hemmagjord guacamole utan konstigheter, bara grönsaker och kryddor. 

Supergott, och den här varianten kan jag äta hur många jag vill av utan att känna mig sådär övermätt som jag lätt gör av mjöliga produkter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins