Instagram
fredag 7 februari 2014

Vitt på vitt i vårljus

 Det här ljuset som kommer fram ibland nu är helt magiskt. Lika magiskt som det är varje år. De första strålarna av vårsol hittar sin väg in i lägenheten, och i sovrummet är det så fint eftersom det är vitt på vitt, med väggarna, sängen och oftast sängkläderna. Sen har en hel del ljus grå fått hitta sin väg in bland allt det vita. Precis lagom för att behåller det krispiga.
Det lilla sängbordet som tidigare var helt i furu är som förbytt, det som jag fått av en jag älskat som inte längre finns med oss. Det kändes extra viktigt att ge just detta sängbord ett nytt liv, vilket gjordes ganska lätt.. Lite målarfärg (fråga i färgaffären om vilken grund och eventuell kvistlack du bör ha!) och nya fina knoppar från Nillas Handelsbod som jag haft i mina ägor väldigt länge, men de var ämnade för just detta sängbord så de väntade inte i onödan. 

Detta går jag verkligen igång på. 
När något älskat men lite osnyggt får nytt liv och kan fortsätta fylla ett syfte, och fortsätta påminna om en älskad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins