Instagram
måndag 17 februari 2014

Ett nytt kvällsnöje

Att bada har aldrig varit min grej riktigt. Brukar snabbt bli rastlös, tidningen jag håller i blir fuktig, de levande ljusen räcker inte till för att kunna läsa ordentligt, karet är halt och svårt att sitta i.. oftast räckte det med tjugo minuter så var jag helt slutkörd och trött på relaxet. 

Nu är det lite annat. Flera gånger den senaste tiden har det blivit att jag klivit ned i karet, massor med bubblor och badsalt, tända ljus, lugn musik. Tidningarna har jag i närheten men hittills har jag inte öppnat dem faktiskt. Det är så skönt att slippa alla distraktioner i en stund, idag skippade jag även musiken till en början och satt i tystnad. Tystnaden är underskattad, helt underbar är den. Det är så sällan man kan höra den där absoluta bristen på ljud.

Ikväll tog mitt bad nog också bara tjugo minuter, eftersom badrummet blev en bastu och jag kände mig nöjd. Men det var på grund av tystnad och total avskärmning från världen i en stund räckte den tiden för att min hjärna och kropp skulle bli som bomull.
Så det är här man hittar mig rätt många kvällar. 
Liggandes med russinfingrar, lyssnandes på tystnaden.

1 kommentar:

  1. Ser supermysigt ut!! Längtar efter badkaret som finns i min nya lgh som jag flyttar in i i slutet av april. Du fixade ju ditt badrum nyligen och det hade varit jättekul att få se hur det blev :)
    /Ebba

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins