Instagram
fredag 14 februari 2014

En kommersiell dag av kärlek!

Alltid när man pratar om alla hjärtans dag kommer det på tal att det har blivit en så kommersiell helg, och att 'äh, det är bara en dag för handeln att tjäna pengar!'. Men det jag reagerar på är att varför bry sig om att just detta är en kommersiell dag när egentligen alla andra helger, och alla andra dagar också är det? Självklart tar handeln tillfället i akt och försöker tjäna pengar, det är hela syftet med handeln..

Det är dock ingen som tvingar någon att handla mot sin vilja.. Det råden en del egen ansvar här. Jag väljer att se detta som en väldigt mysig dag, och jag kan inte se något fel i att ha en dag som påminner oss om att ta hand om varandra, kramas lite mer och berätta för dem som står oss nära vad de betyder för oss. I all vardagsstress så kan detta ofta glömmas bort och tas för givet. 

Så i dag ska jag fira kärlek! Jag ska kramas lite extra med barnen på jobbet, för de ger mig massor av kärlek varje dag. Ikväll ska mannen i mitt liv laga musslor i vin (nomnom) och vi ska ha lite fredagsmys deluxe. Då vi båda jobbar rätt länge, och det är fredagskväll vilket brukar innebära att man är rätt trött så låter vi ambitionerna stanna där och att stanna hemma känns helrätt en kväll som denna.

Så skippa hysterin och att fnysa över kommersen, krama en vän istället! 
kram på er!

1 kommentar:

mitten

Senaste pins