Instagram
tisdag 31 december 2013

Förberedelser för nystarten

 Igår spenderade jag dagen med förberedelser och åter förberedelser, och tro det eller ej; ännu ett Ikeabesök.. Men det får nog bli årets sista! Även det snabbaste, då vi smet in snabbt och köpte två glas, två tallrikar och en glödlampa.. Det var så lite att det kändes lite fel, jag fick impulsen att plocka på mig något extra 'när jag ändå är här', som om jag vore där lite mer sällan. Jag stod emot impulsen dock, jag återkommer nog snart igen ändå, det gör jag alltid.

 Det som förbereddes var majsbröd som idag ska få hänga lite inne i en kalkon, och en syrlig efterrätt som jag är glad att jag slipper tänka på idag.
Alltså vissa förpackningar vill man bara slänga åt skogen. Majsmjöl everywhere är sådär kul.
Fick även chansen att använda min nya Margareteskål som jag fick i julklapp av mannen i mitt liv. Han tyckte det var skandal att jag inte hade en, tydligen så räckte det inte med de fina rosa som jag köpt på tiokronorstorget på willys. Nu när jag använt den förstår jag vad han menar, den är ju både stabil och snygg :)

Idag väntar ytterligare förberedelser inför årets sista fest. Nio vuxna, ett barn och två hundar ska trängas i min lilla lägenhet, det ska bli fantastiskt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins